fredag 29. januar 2010

Den gamle ærverdige vippestolen

Dette er den gamle vippestolen som jeg og søsknene mine en gang har sittet i. Jeg tipper den er fra 1980-81, jeg ble selv født i -81 men mamma kan godt ha kjøpt den allerede i 1980 da hun ventet broren min, som dessverre døde. Min yngste datter gjorde det stuntet at hun bæsjet over halve trekket, og lenge trodde jeg at den var ødelagt da trekket ikke bare kunne tas av i en håndvending.

Den ble stuet vekk noen måneder da jeg ikke fikk meg til å kaste den, til jeg en dag fant ut at jeg skulle prøve å se om jeg kunne fikse den. Jeg sprettet av stoffet og slang det i vaskemaskinen, og bæsjeflekken ble borte.

Men da var min datter blitt for stor for vippestolen, så den ble igjen lagret uten at jeg gjorde den ferdig. Nå som en ny baby er på vei har jeg bestemt meg for å få den ferdig, og i morgen skal jeg ut å kjøpe sterk sytråd og nål, så den er klar for en ny verdensborger. Jeg tviler på at den kan sys med maskin, stativet rundt stoffet vil være i veien, men jeg skal sy den godt for hand. Uansett er trekket tredd over buen på toppen, og nede ved fotenden, så det er ikke sømmen på sidene det avhenger av for å holde trekket og babyen oppe, så den vil være god som ny og like sikker som før når jeg er ferdig med den!

2 kommentarer:

  1. Vi har akkurat maken hjemme hos mamma og pappa :) Var min da jeg var baby, og er fra -82 :)
    Vi har annerledes stoff da, hvitt og mørkeblått-smalstripet :)

    Er forøvrig en BabyBjørn-vippestol dette her :)

    SvarSlett
  2. På min står det Mothercare, mamma bestilte ganske mye derfra.

    Det er så artig med sånt som er gammelt og som allerede har en historie. Var helt fortvilet når jeg trodde den var ødelagt for alltid. Lillebabyen må nok finne seg i å sitte på et teppe i vippestolen. For sikkerhets skyld. :)
    Tror ikke jeg orker å sprette den opp på nytt igjen.

    SvarSlett