tirsdag 26. januar 2010

Endelig en bra nattbleie


Vi startet ordentlig med tøybleier for snart 2 år siden, men å finne den ultimate nattbleien viste seg å være vanskelig. Pga økonomi ble det dessuten lagt litt på is, bleiene koster jo tross alt litt i innkjøp, selv om det er en engangsutgift sånn sett. Hele denne tiden brukte vi papirbleier på natten, og tøybleier på dagen. Men jeg var ikke fornøyd med den løsningen, jeg ville gjerne at lillejenta mi skulle bli heltids tøybleiebruker, og det er det jeg ønsker for babyen også, som kommer i juli.

En venninne anbefalte Bum Genius formsydd bambusbleie, og jeg bestilte 4 stykker. For første gang er jenta mi faktisk tørr om morgenen, noe vi ikke bestandig opplever med papirbleier engang. Med kanskje et ekstra innlegg i vil de holde enda bedre til min stortisser. Men jeg har endelig funnet nattbleien som fungerer for oss. Denne våren skal jeg bestille 7-8 stykker til, disse tørker litt sent og det er ikke alltid jeg får tid å tromle dem selv om jeg har tørketrommel tilgjengelig nede i boligbyggelagets vaskekjeller.

De bør likevel tromles innimellom fikk jeg høre, siden de holder seg mykest da. Men det er greit å ha såpass mange at man kan la dem lufttørke også når det passer best sånn, uten at man går tom for bleier. Disse bleiene krever sperrelag utenpå, som en ullbukse eller et PUL-trekk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar