søndag 24. januar 2010

Tøybleier!


Bare for noen år siden var det få som hadde hørt om noe alternativ til papirbleiene, til tross for at våre mødre brukte tøybleier på mange av oss. Den gangen gikk det riktignok i brettebleier, noe som eksisterer idag også, men mange er ikke klar over utviklingen som har gått, og at det idag finnes tøybleier som er mer moderne og absolutt kan sammenliknes med papirbleiene hva gjelder utseende og hvor praktiske de er å bruke. Dette har spredt seg som en farsott de siste årene på nettet, og den ene tøybleiebutikken etter den andre har åpnet siden den gangen. Men det er en jungel, og hvordan skal man finne frem i den? Hvilke merker er best og hva trenger man for å starte? Hva trenger man til brettebleier, og hva er best av AIO og lommebleier?
Jeg tenkte å skrive litt om min erfaring med tøybleier, da det er mange som spør om sånne ting, og etter å ha hatt to tøybleiebarn samtidig på det meste har jeg fått litt erfaring. Men husk at dette er mine erfaringer, naturlig nok har jeg ikke prøvd alle merker, men jeg kan si noe om det jeg har prøvd og hva jeg har funnet ut ut fra det.
Tøybleier er idag et så bra alternativ at det er en av de tingene jeg har lyst å fortelle om. Jeg tror det er noe for de fleste, og som mange flere ville vurdert om de fant lettere gjennom jungelen. Det fins idag mange nettsider og forum hvor man kan få info, men jeg vil likevel skrive ned mine erfaringer. Og helt til slutt vil jeg si at verken tøybleier eller noe annet du vil lese om her er for spesielt interesserte eller folk som bare er oppslukt i en ny hobby. Jeg er ihvertfall ei helt vanlig jente, som riktignok har sansen for det som ikke er A4, men først og fremst har jeg fått øynene opp for disse tingene ford jeg syns de er gode alternativer til det gamle som vi kjenner. Du finner ingen Hallelujastemning, eller sektliknende overtalelser her, men kun erfaringer fra ei som har prøvd, og som likte det hun fant ut.
Det var litt om tøybleier, håper du får lyst å lese mer av det som kommer etterhvert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar