torsdag 28. januar 2010

Babyens hjertelyd

Før jul kjøpte jeg en såkalt AngelSound babydoppler, som jeg kan høre babyens hjertelyd med hjemme i min egen stue og når det passer meg.
Jeg bruker den gjennomsnittlig en gang i uken, hver gang jeg går over i en ny uke av svangerskapet feirer jeg med å kose meg med babyens hjertelyd. Om jeg en dag ikke har hørt noe har jeg tatt det med knusende ro, for jeg vet at den kan ha snudd seg så den ligger feil vei. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg har vært lite urolig hittil i dette svangerskapet, det er som jeg psykisk tar det rolig fordi jeg har gått gjennom dette 2 ganger før. Men jeg syns doppleren er en koselig ting som knytter meg og babyen sammen, det blir mere virkelig for meg når jeg hører at den lille bylten er der inni.
Midt mellom en jordmortime eller en ultralydtime kan det være godt med en liten kontakt, og det bringer fram gode følelser hver gang. Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg tar opp lyden så jeg kan bevare den for fremtiden. Jeg tror jeg har så god tid, men det er best å få det gjort, for hittil har svangerskapet rast avgårde og det er nesten ikke til å tro at jeg går inn i min 16.uke i morgen. Jeg mistenker at fødselen vil komme som julekvelden på kjerringa, og jeg som trodde 9 måneder var lenge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar