søndag 18. april 2010

Mor Signe babyteppe


Jeg er ingen mester i å strikke, men jeg kan strikke rettstrikk, samt mønster så lenge det er tepper og slike enkle ting uten avanserte former. Overalt på nettet ser man kommende foreldre og nybakte mødre som snakker om det såkalte Mor Signe babyteppet fra Nøstebarn. Jeg lurte på om det kunne være noe som var enkelt nok til at jeg kunne få det til.
Plutselig hadde jeg bestilt to bunter garn i fargen Lyng, samt oppskriften, og jeg skaffet strikkepinner i tre i str 6 på strikkebutikken. Så nå er jeg i gang, og jeg gleder meg til å se hvordan det blir. Foreløpig går det veldig bra, og jeg kunne nesten tenke meg et olivenfarget teppe også. Jeg får se hvor bra det går å strikke dette, kanskje jeg setter i gang. De sier man bare trenger ett, så det blir i såfall mer av lyst at jeg lager to.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar